Regulamin sklepu internetowego Manhattan Butik obowiązujący od 25 grudnia 2014 roku

  1. Informacje ogólne
  2. Sklep działa pod adresem www.manhattan-butik.pl Właścicielem Sklepu jest Piotr Całus, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Z.P.U.H. Piotr Całus

Dane

  • adres: ul. Jurajska 18/20, 42-200 Częstochowa
  • tel: 666 268 954, 600 997 885
  • e-mail: manhattanbutik@op.pl
  • Nip 94903412

  1. Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i określa zasady funkcjonowania Sklepu, w tym zasady sprzedaży Produktów.
  2. Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów lub Umowy jest zapoznanie się przez Klienta z treścią Regulaminu. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.
  3. manhattanbutik posiada wszelkie prawa niezbędne do prezentowania Produktów w ramach prowadzonego Sklepu. Produkty dostarczane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin, określający sposób zawierania i wykonywania Umów i Umów Sprzedaży, który stanowi ich integralną część;
  2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także jednostka organizacyjna i osoba prawna mająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która poprzez dokonanie prawidłowej Rejestracji w Sklepie zawarła z Manhattanbutik Umowę, w wyniku której utworzone zostało przypisane do niej Konto i możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży;
  3. Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta dobrowolnie przez Klienta z Manhattanbutik z chwilą potwierdzenia Rejestracji, prowadząca do stworzenia Konta;
  4. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży wskazanych w Sklepie Produktów zawierana pomiędzy Manhattanbutika a Klient na zasadach określonych w Regulaminie;
  5. Konto – zbiór zasobów i uprawnień danego Klienta w Sklepie prowadzony Manhattanbutik, w którym gromadzone są dane osobowe Klienta, umożliwiające szybszą identyfikację Klienta w Sklepie;
  6. Produkty – produkowane przez Manhattanbutik prezentowane w Sklepie i będące przedmiotem Umów Sprzedaży;
  7. Sklep – prowadzony przez Manhattanbutik internetowy serwis transakcyjny, w ramach którego możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży między Calus-p, a Klientami, których przedmiotem są Produkty;
  8. Rejestracja – procedura prowadząca do utworzenia Konta umożliwiającego późniejszą identyfikację Klienta podczas korzystania ze Sklepu na podstawie loginu i hasła podanego przez Klienta;
  9. Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  10. Konsument – konsument w rozumieniu aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny.

Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Manhattanbutik obejmuje w szczególności dostęp do platformy transakcyjnej, w ramach której możliwe jest zawarcie Umowy Sprzedaży Produktów.
  2. Manhattanbutik prowadzi Konta Klientów i udostępnia przestrzeń serwerową w celu umieszczania w niej przez Klientów danych służących do ich identyfikacji i do zawierania Umów i Umów Sprzedaży.
  1. Klient w celu korzystania ze Sklepu musi dysponować urządzeniem spełniającym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Manhattanbutik Urządzenie to musi więc w szczególności pozwalać na dostęp do sieci Internet oraz posiadać program służący do przeglądania jej zasobów, obsługujący technologię Plików „cookies", oraz konto poczty e-mail.
  2. W zależności od ustawień przeglądarki internetowej Klienta, może Manhattanbutik wprowadzić do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient, Pliki „cookies". Pliki „cookies" umożliwiają późniejszą identyfikację Klienta i są wykorzystywane przez Manhattanbutik w celu ułatwienia korzystania ze Sklepu, jak również w celu monitorowania ruchu Klientów w Sklepie. Klient może w każdym momencie włączyć lub wyłączyć możliwość korzystania przez Calus-p z Plików „cookies" poprzez wprowadzenie odpowiednich ustawień w swojej przeglądarce internetowej.
  3. Klient, korzystający z usług świadczonych przez Manhattanbutik, jest objęty dostarczania Manhattanbutik treści o charakterze bezprawnym.

Korzystanie ze Sklepu

  1. Możliwość nabycia Produktów posiadają zarejestrowani Klienci, tj. podmioty posiadające Konto w Sklepie. Utworzenie i korzystanie z Konta w Sklepie jest dobrowolne i bezpłatne.
  2. W celu rozpoczęcia procesu Rejestracji Klient podaje następujące dane: login, hasło, adres e-mail, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą - firmę lub nazwę oraz NIP.
  3. Następnie Klient akceptuje Regulamin, zaznaczając pole: „Akceptuję regulamin".
  4. Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem oświadczeń o następującej treści:
    • zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego postanowienia,
    • dobrowolnie przystąpiłem do korzystania z usług Sklepu,
    • dane osobowe przedstawione w ramach procesu Rejestracji podane zostały dobrowolnie, są prawdziwe i zgodne z prawem.
  5. Po dokonaniu powyższych czynności, Klient otrzymuje wiadomość e-mail na wskazany adres z prośbą potwierdzenia Rejestracji poprzez kliknięcie na link aktywacyjny. Potwierdzenie Rejestracji powoduje aktywację Konta Klienta. Z tą chwilą dochodzi do zawarcia Umowy między Klientem a Calus-p na czas nieoznaczony, której przedmiotem jest dostęp do usług świadczonych przez Calus-p prowadzenie Konta Klienta.
  6. Manhattanbutik tworzy dla Klienta Konto przypisane do wskazanego w procesie Rejestracji loginu i hasła. Klient uzyskuje dostęp do Konta po wpisaniu przypisanego mu loginu i hasła w odpowiednich polach na stronie internetowej („zaloguj się").
  7. Klient może zmienić dane wskazane w punkcie IV.1.2. powyżej, podane w procesie Rejestracji. W tym celu po zalogowaniu powinien wybrać opcję „twój profil", gdzie w zakładce „edytuj dane" możliwa jest ich modyfikacja. Klient posiada również dostęp do historii złożonych zamówień.
  8. Klient może rozwiązać Umowę zawartą z Calus-p dotyczącą określonego Konta, bez wskazania przyczyny, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez wysłanie wiadomości e-mail z tematem: „Rezygnacja z prowadzenia Konta" na adres: manhattanbutik@op.pl Po upływie okresu wypowiedzenia, Manhattanbutik usunie Konto Klienta. Żądanie przez Klienta usunięcia jego danych osobowych, o których mowa w punkcie IV.1.2. powyżej, jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy za wypowiedzeniem, zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu.
  9. Z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w związku z naruszeniem przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Umowa może zostać rozwiązana przez Manhattanbutik z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia.

Zawarcie Umowy Sprzedaży

  1. Zamówienia na Produkty mogą być składane w Sklepie oraz telefonicznie pod numerem: 600 997 885
  2. Zamówienia mogą być składane w Sklepie całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia składane telefonicznie odbierane są natomiast w Dni Robocze w godzinach od 08:00 do 16:00
  3. Umowy Sprzedaży w Sklepie zawierane są w poniższy sposób:
    • Klient dokonuje wyboru konkretnego Produktu i dodaje Produkt do Koszyka. Po dodaniu Produktu do Koszyka, Klient może kontynuować zakupy, zaktualizować Koszyk lub przejść dalej celem zawarcia Umowy Sprzedaży;
    • Klient dokonuje Rejestracji lub - jeśli posiada już Konto - loguje się, zatwierdza zawartość Koszyka i w celu zawarcia Umowy Sprzedaży klika w polu: „finalizacja zamówienia";
    • następnie Klient wybiera formę płatności oraz dostawy poprzez wskazanie jednej z dostępnych opcji;
    • po zrealizowaniu powyższych kroków, Klient potwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie w polu: „zamówienie z obowiązkiem zapłaty". W przypadku płatności za pośrednictwem systemu płatniczego PayU, Klient zostaje przekierowany do tego systemu, celem zapłaty ceny Produktu;
    • Manhattanbutik wysyła na adres e-mail Klienta, podany w procedurze Rejestracji, potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy Manhattanbutik, e-mail zawiera również dane rachunku bankowego Manhattanbutik
    • Klient zatwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie na link aktywujący, znajdujący się wiadomości e-mail Manhattanbutik, o której mowa w punkcie e) powyżej. W tym momencie, z zastrzeżeniem punktu V.1.8., następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Manhattanbutik. Zamówienie może również zostać potwierdzone w zakładce „historia zamówień".

Manhattanbutik dopuszcza alternatywnie następujące formy płatności:

  • przy odbiorze Produktów od kuriera (za pobraniem), z zastrzeżeniem punktu V.1.6. poniżej,
  • przy osobistym odbiorze Produktów przez Klienta w siedzibie Manhattanbutik,
  • przedpłata na rachunek bankowy nr: 47 1050 1142 1000 0097 0023 5071 ING Bank Śląski S.A.
  • za pośrednictwem płatności elektronicznej realizowanej w systemie płatniczym PayU,
  • przy wykorzystaniu ratalnej spłaty umożliwionej za pośrednictwem banku PKO

W razie złożenia zamówienia przez Klienta drogą telefoniczną, Umowy Sprzedaży zawierane są w następujący sposób:

  • Klient podaje dane: imię i nazwisko, adres e-mail, dane adresowe, numer telefonu oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą - firmę lub nazwę oraz NIP;
  • Klient wskazuje wybrany Produkt, formę płatności oraz dostawy;
  • wysyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy e-mail zawiera również dane rachunku bankowego

Manhattanbutik

  1. Klient zatwierdza złożone zamówienie poprzez wysłanie do Manhattanbutik zwrotnej wiadomości e-mail o treści: „zatwierdzam zamówienie". W tym momencie, z zastrzeżeniem punktu V.1.8., następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Manhattanbutik
  2. W przypadku złożenia zamówienia na Produkty drogą telefoniczną,Manhattanbutik nie dopuszcza płatności przy odbiorze Produktu od kuriera (za pobraniem).
  3. Klient może złożyć drogą mailową lub telefonicznie zamówienie na wykonanie Produktu o indywidualnie określonych przez Klienta cechach. Po odebraniu zamówienia,Manhattanbutik wysyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu i jego indywidualnych cech, ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy Manhattanbutik, e-mail zawiera również dane rachunku bankowego Manhattanbutik
  4. W przypadku płatności w formie przedpłaty przelewem bankowym na rachunek Manhattanbutik, Umowa Sprzedaży zostaje zawarta pod warunkiem rozwiązującym w postaci braku zapłaty ceny przez Klienta w terminie 7 dni od potwierdzenia złożenia zamówienia przez Klienta. Brak zapłaty ceny przez Klienta w terminie, spowoduje rozwiązanie Umowy Sprzedaży bez konieczności składania przez Strony dodatkowych oświadczeń, chyba że Manhattanbutik i Klient postanowią inaczej.
  5. Czas realizacji zamówienia uwzględniający czas przygotowania Produktu i dostawę wynosi do 30 dni roboczych. Manhattanbutik jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
  6. Produkty, stanowiące przedmiot Umowy Sprzedaży, dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres wskazany przez Klienta w procesie Rejestracji. Koszt dostawy Produktów, ponosi Klient.
  7. Produkty mogą zostać odebrane przez Klienta osobiście w siedzibie Manhattanbutik, po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu odbioru.
  8. Jeżeli Klient życzy sobie wystawienia faktury VAT na nabyte Produkty, należy poinformować o tym Manhattanbutik
  9. Zmiany w prezentowanym asortymencie Produktów i ich cenach pozostają bez wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte przed dokonaniem tych zmian. Manhattanbutik może organizować akcje promocyjne, w ramach których przeznacza do sprzedaży ograniczoną liczbę Produktów.

Postępowanie reklamacyjne

  1. Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Manhattanbutik lub są realizowane w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres manhattanbutik@op.pl
  2. Reklamacja Klienta w związku z niezgodnością Produktu z Umową Sprzedaży może zostać złożona Manhattanbutik za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres manhattanbutik@op.pl i powinna określać co najmniej:
    • dane Klienta umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację;
    • zarzuty do przesłanego Produktu stanowiącego przedmiot Umowy Sprzedaży;
    • żądany przez Klienta sposób usunięcia zarzucanego naruszenia (wymiana Produktu na produkt wolny od wad, usunięcie wady, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy Sprzedaży, chyba że wada jest nieistotna).'
  3. Manhattanbutik udzieli elektronicznej odpowiedzi na reklamację na adres wskazany przez Klienta w ramach Rejestracji, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia przed rozpatrzeniem reklamacji, Manhattanbutik zwraca się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  4. Klientowi, będącemu Konsumentem, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy, na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
  5. Prawo do odstąpienia, o którym mowa w punkcie VI.1.4 powyżej, nie przysługuje, jeśli Klient zlecił Manhattanbutik dokonanie indywidulanych przeróbek zamówionego Produktu lub w przypadku zamówienia Produktu według projektu Klienta, o którym mowa w punkcie V.1.7.
  6. Prawo odstąpienia wykonywane jest poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  7. Sklep dokona zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny Produktu wraz z kosztami dostawy Produktu do Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Koszt odesłania Produktu pokrywa Klient i nie podlega on zwrotowi.

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Manhattanbutik który dokonuje przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami prawa.
  2. Manhattanbutik przetwarza dane osobowe Klientów w zakresie dotyczącym praw i obowiązków wynikających z umów zawartych zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w tym w celu wykonania tych umów i ich rozliczenia, a w pozostałym zakresie jedynie po uzyskaniu odpowiednich zgód.
  3. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści dotyczących go danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania.

Postanowienia końcowe

  1. Manhattanbutik zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
  2. O zmianie Regulaminu Manhattanbutik poinformuje Klientów poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej Sklepu. Informacja, o której mowa w poprzednim zdaniu, będzie wskazywać, które postanowienia Regulaminu ulegają zmianom, oraz na czym polegają te zmiany. Do informacji zostanie dołączony tekst jednolity zmienionego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podania jej do wiadomości Klientów. Do Umów Sprzedaży zawartych przed tą datą zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów Sprzedaży.
  3. W przypadku zmiany Regulaminu przez Manhattanbutik Klient może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o zmianie Regulaminu.
  4. Prawem właściwym dla Umów i Umów Sprzedaży zawieranych na podstawie postanowień Regulaminu jest prawo polskie.