Regulamin sklepu internetowego Manhattan Butik obowiązujący od 25 grudnia 2014 roku
- Informacje ogólne
- Sklep działa pod adresem www.manhattan-butik.pl Właścicielem Sklepu jest Piotr Całus, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Z.P.U.H. Piotr Całus
Dane
- adres: ul. Jurajska 18/20, 42-200 Częstochowa
- tel: 666 268 954, 600 997 885
- e-mail: manhattanbutik@op.pl
- Nip 94903412
- Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i określa zasady funkcjonowania Sklepu, w tym zasady sprzedaży Produktów.
- Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów lub Umowy jest zapoznanie się przez Klienta z treścią Regulaminu. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.
- manhattanbutik posiada wszelkie prawa niezbędne do prezentowania Produktów w ramach prowadzonego Sklepu. Produkty dostarczane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający sposób zawierania i wykonywania Umów i Umów Sprzedaży, który stanowi ich integralną część;
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także jednostka organizacyjna i osoba prawna mająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która poprzez dokonanie prawidłowej Rejestracji w Sklepie zawarła z Manhattanbutik Umowę, w wyniku której utworzone zostało przypisane do niej Konto i możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży;
- Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta dobrowolnie przez Klienta z Manhattanbutik z chwilą potwierdzenia Rejestracji, prowadząca do stworzenia Konta;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży wskazanych w Sklepie Produktów zawierana pomiędzy Manhattanbutika a Klient na zasadach określonych w Regulaminie;
- Konto – zbiór zasobów i uprawnień danego Klienta w Sklepie prowadzony Manhattanbutik, w którym gromadzone są dane osobowe Klienta, umożliwiające szybszą identyfikację Klienta w Sklepie;
- Produkty – produkowane przez Manhattanbutik prezentowane w Sklepie i będące przedmiotem Umów Sprzedaży;
- Sklep – prowadzony przez Manhattanbutik internetowy serwis transakcyjny, w ramach którego możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży między Calus-p, a Klientami, których przedmiotem są Produkty;
- Rejestracja – procedura prowadząca do utworzenia Konta umożliwiającego późniejszą identyfikację Klienta podczas korzystania ze Sklepu na podstawie loginu i hasła podanego przez Klienta;
- Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Konsument – konsument w rozumieniu aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny.
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Manhattanbutik obejmuje w szczególności dostęp do platformy transakcyjnej, w ramach której możliwe jest zawarcie Umowy Sprzedaży Produktów.
- Manhattanbutik prowadzi Konta Klientów i udostępnia przestrzeń serwerową w celu umieszczania w niej przez Klientów danych służących do ich identyfikacji i do zawierania Umów i Umów Sprzedaży.
- Klient w celu korzystania ze Sklepu musi dysponować urządzeniem spełniającym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Manhattanbutik Urządzenie to musi więc w szczególności pozwalać na dostęp do sieci Internet oraz posiadać program służący do przeglądania jej zasobów, obsługujący technologię Plików „cookies", oraz konto poczty e-mail.
- W zależności od ustawień przeglądarki internetowej Klienta, może Manhattanbutik wprowadzić do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient, Pliki „cookies". Pliki „cookies" umożliwiają późniejszą identyfikację Klienta i są wykorzystywane przez Manhattanbutik w celu ułatwienia korzystania ze Sklepu, jak również w celu monitorowania ruchu Klientów w Sklepie. Klient może w każdym momencie włączyć lub wyłączyć możliwość korzystania przez Calus-p z Plików „cookies" poprzez wprowadzenie odpowiednich ustawień w swojej przeglądarce internetowej.
- Klient, korzystający z usług świadczonych przez Manhattanbutik, jest objęty dostarczania Manhattanbutik treści o charakterze bezprawnym.
Korzystanie ze Sklepu
- Możliwość nabycia Produktów posiadają zarejestrowani Klienci, tj. podmioty posiadające Konto w Sklepie. Utworzenie i korzystanie z Konta w Sklepie jest dobrowolne i bezpłatne.
- W celu rozpoczęcia procesu Rejestracji Klient podaje następujące dane: login, hasło, adres e-mail, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą - firmę lub nazwę oraz NIP.
- Następnie Klient akceptuje Regulamin, zaznaczając pole: „Akceptuję regulamin".
- Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem oświadczeń o następującej treści:
- zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję jego postanowienia,
- dobrowolnie przystąpiłem do korzystania z usług Sklepu,
- dane osobowe przedstawione w ramach procesu Rejestracji podane zostały dobrowolnie, są prawdziwe i zgodne z prawem.
- Po dokonaniu powyższych czynności, Klient otrzymuje wiadomość e-mail na wskazany adres z prośbą potwierdzenia Rejestracji poprzez kliknięcie na link aktywacyjny. Potwierdzenie Rejestracji powoduje aktywację Konta Klienta. Z tą chwilą dochodzi do zawarcia Umowy między Klientem a Calus-p na czas nieoznaczony, której przedmiotem jest dostęp do usług świadczonych przez Calus-p prowadzenie Konta Klienta.
- Manhattanbutik tworzy dla Klienta Konto przypisane do wskazanego w procesie Rejestracji loginu i hasła. Klient uzyskuje dostęp do Konta po wpisaniu przypisanego mu loginu i hasła w odpowiednich polach na stronie internetowej („zaloguj się").
- Klient może zmienić dane wskazane w punkcie IV.1.2. powyżej, podane w procesie Rejestracji. W tym celu po zalogowaniu powinien wybrać opcję „twój profil", gdzie w zakładce „edytuj dane" możliwa jest ich modyfikacja. Klient posiada również dostęp do historii złożonych zamówień.
- Klient może rozwiązać Umowę zawartą z Calus-p dotyczącą określonego Konta, bez wskazania przyczyny, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez wysłanie wiadomości e-mail z tematem: „Rezygnacja z prowadzenia Konta" na adres: manhattanbutik@op.pl Po upływie okresu wypowiedzenia, Manhattanbutik usunie Konto Klienta. Żądanie przez Klienta usunięcia jego danych osobowych, o których mowa w punkcie IV.1.2. powyżej, jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy za wypowiedzeniem, zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu.
- Z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w związku z naruszeniem przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Umowa może zostać rozwiązana przez Manhattanbutik z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia.
Zawarcie Umowy Sprzedaży
- Zamówienia na Produkty mogą być składane w Sklepie oraz telefonicznie pod numerem: 600 997 885
- Zamówienia mogą być składane w Sklepie całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia składane telefonicznie odbierane są natomiast w Dni Robocze w godzinach od 08:00 do 16:00
- Umowy Sprzedaży w Sklepie zawierane są w poniższy sposób:
- Klient dokonuje wyboru konkretnego Produktu i dodaje Produkt do Koszyka. Po dodaniu Produktu do Koszyka, Klient może kontynuować zakupy, zaktualizować Koszyk lub przejść dalej celem zawarcia Umowy Sprzedaży;
- Klient dokonuje Rejestracji lub - jeśli posiada już Konto - loguje się, zatwierdza zawartość Koszyka i w celu zawarcia Umowy Sprzedaży klika w polu: „finalizacja zamówienia";
- następnie Klient wybiera formę płatności oraz dostawy poprzez wskazanie jednej z dostępnych opcji;
- po zrealizowaniu powyższych kroków, Klient potwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie w polu: „zamówienie z obowiązkiem zapłaty". W przypadku płatności za pośrednictwem systemu płatniczego PayU, Klient zostaje przekierowany do tego systemu, celem zapłaty ceny Produktu;
- Manhattanbutik wysyła na adres e-mail Klienta, podany w procedurze Rejestracji, potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy Manhattanbutik, e-mail zawiera również dane rachunku bankowego Manhattanbutik
- Klient zatwierdza złożone zamówienie poprzez kliknięcie na link aktywujący, znajdujący się wiadomości e-mail Manhattanbutik, o której mowa w punkcie e) powyżej. W tym momencie, z zastrzeżeniem punktu V.1.8., następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Manhattanbutik. Zamówienie może również zostać potwierdzone w zakładce „historia zamówień".
Manhattanbutik dopuszcza alternatywnie następujące formy płatności:
- przy odbiorze Produktów od kuriera (za pobraniem), z zastrzeżeniem punktu V.1.6. poniżej,
- przy osobistym odbiorze Produktów przez Klienta w siedzibie Manhattanbutik,
- przedpłata na rachunek bankowy nr: 47 1050 1142 1000 0097 0023 5071 ING Bank Śląski S.A.
- za pośrednictwem płatności elektronicznej realizowanej w systemie płatniczym PayU,
- przy wykorzystaniu ratalnej spłaty umożliwionej za pośrednictwem banku PKO
W razie złożenia zamówienia przez Klienta drogą telefoniczną, Umowy Sprzedaży zawierane są w następujący sposób:
- Klient podaje dane: imię i nazwisko, adres e-mail, dane adresowe, numer telefonu oraz w przypadku Klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą - firmę lub nazwę oraz NIP;
- Klient wskazuje wybrany Produkt, formę płatności oraz dostawy;
- wysyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu, jego ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy e-mail zawiera również dane rachunku bankowego
Manhattanbutik
- Klient zatwierdza złożone zamówienie poprzez wysłanie do Manhattanbutik zwrotnej wiadomości e-mail o treści: „zatwierdzam zamówienie". W tym momencie, z zastrzeżeniem punktu V.1.8., następuje zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Manhattanbutik
- W przypadku złożenia zamówienia na Produkty drogą telefoniczną,Manhattanbutik nie dopuszcza płatności przy odbiorze Produktu od kuriera (za pobraniem).
- Klient może złożyć drogą mailową lub telefonicznie zamówienie na wykonanie Produktu o indywidualnie określonych przez Klienta cechach. Po odebraniu zamówienia,Manhattanbutik wysyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie określa szczegóły zamówienia (wskazanie Produktu i jego indywidualnych cech, ceny, kosztu przesyłki, sumy całkowitej, sposobu dostawy i płatności). Jeśli Klient wybrał płatność w drodze przedpłaty na rachunek bankowy Manhattanbutik, e-mail zawiera również dane rachunku bankowego Manhattanbutik
- W przypadku płatności w formie przedpłaty przelewem bankowym na rachunek Manhattanbutik, Umowa Sprzedaży zostaje zawarta pod warunkiem rozwiązującym w postaci braku zapłaty ceny przez Klienta w terminie 7 dni od potwierdzenia złożenia zamówienia przez Klienta. Brak zapłaty ceny przez Klienta w terminie, spowoduje rozwiązanie Umowy Sprzedaży bez konieczności składania przez Strony dodatkowych oświadczeń, chyba że Manhattanbutik i Klient postanowią inaczej.
- Czas realizacji zamówienia uwzględniający czas przygotowania Produktu i dostawę wynosi do 30 dni roboczych. Manhattanbutik jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
- Produkty, stanowiące przedmiot Umowy Sprzedaży, dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres wskazany przez Klienta w procesie Rejestracji. Koszt dostawy Produktów, ponosi Klient.
- Produkty mogą zostać odebrane przez Klienta osobiście w siedzibie Manhattanbutik, po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu odbioru.
- Jeżeli Klient życzy sobie wystawienia faktury VAT na nabyte Produkty, należy poinformować o tym Manhattanbutik
- Zmiany w prezentowanym asortymencie Produktów i ich cenach pozostają bez wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte przed dokonaniem tych zmian. Manhattanbutik może organizować akcje promocyjne, w ramach których przeznacza do sprzedaży ograniczoną liczbę Produktów.
Postępowanie reklamacyjne
- Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Manhattanbutik lub są realizowane w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres manhattanbutik@op.pl
- Reklamacja Klienta w związku z niezgodnością Produktu z Umową Sprzedaży może zostać złożona Manhattanbutik za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres manhattanbutik@op.pl i powinna określać co najmniej:
- dane Klienta umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację;
- zarzuty do przesłanego Produktu stanowiącego przedmiot Umowy Sprzedaży;
- żądany przez Klienta sposób usunięcia zarzucanego naruszenia (wymiana Produktu na produkt wolny od wad, usunięcie wady, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy Sprzedaży, chyba że wada jest nieistotna).'
- Manhattanbutik udzieli elektronicznej odpowiedzi na reklamację na adres wskazany przez Klienta w ramach Rejestracji, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia przed rozpatrzeniem reklamacji, Manhattanbutik zwraca się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Klientowi, będącemu Konsumentem, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy, na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Prawo do odstąpienia, o którym mowa w punkcie VI.1.4 powyżej, nie przysługuje, jeśli Klient zlecił Manhattanbutik dokonanie indywidulanych przeróbek zamówionego Produktu lub w przypadku zamówienia Produktu według projektu Klienta, o którym mowa w punkcie V.1.7.
- Prawo odstąpienia wykonywane jest poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Sklep dokona zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny Produktu wraz z kosztami dostawy Produktu do Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Koszt odesłania Produktu pokrywa Klient i nie podlega on zwrotowi.
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Manhattanbutik który dokonuje przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami prawa.
- Manhattanbutik przetwarza dane osobowe Klientów w zakresie dotyczącym praw i obowiązków wynikających z umów zawartych zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w tym w celu wykonania tych umów i ich rozliczenia, a w pozostałym zakresie jedynie po uzyskaniu odpowiednich zgód.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści dotyczących go danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania.
Postanowienia końcowe
- Manhattanbutik zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
- O zmianie Regulaminu Manhattanbutik poinformuje Klientów poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej Sklepu. Informacja, o której mowa w poprzednim zdaniu, będzie wskazywać, które postanowienia Regulaminu ulegają zmianom, oraz na czym polegają te zmiany. Do informacji zostanie dołączony tekst jednolity zmienionego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podania jej do wiadomości Klientów. Do Umów Sprzedaży zawartych przed tą datą zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów Sprzedaży.
- W przypadku zmiany Regulaminu przez Manhattanbutik Klient może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o zmianie Regulaminu.
- Prawem właściwym dla Umów i Umów Sprzedaży zawieranych na podstawie postanowień Regulaminu jest prawo polskie.